چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۳۷:۳۷

بارگیری همزمان ٥ نفتکش در پایانه خارک
مراجعه نفتکش‌های خارجی به خارک در پسابرجام افزایش یافت

باشگاه خبری فراساحل: حدود ٥٠ درصد از محموله‌های صادرات نفت خام ایران در دوره پسابرجام بوسیله نفتکش‌های خارجی انجام می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا سیدابراهیم حسینی، رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارک اظهار کرد: پیش از این ٩٠ درصد نفت خام کشور را نفتکش‌های ملکی ایران جابجا می‌کردند که هم اکنون حدود ٥٠ درصد از صادرات محموله‌های نفت خام ایران بوسیله نفتکش‌های خارجی انجام می‌شود. وی، عمده این نفتکش‌ها را از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله به اسپانیا، رومانی، نروژ، چین و ژاپن، کره جنوبی، هند و ترکیه دانست.


حسینی با بیان اینکه بخشی از این کشورها در پسابرجام خرید نفت با ایران را آغاز کردند، یادآور شد: در این دوره اسکله‌های پایانه خارک پذیرای نفتکش‌هایی است که برخی اوقات همزمان پنج نفتکش در اسکله خارک وجود دارد که پس از مدت‌ها این اتفاق تازه‌ای به شمار می‌آید.‌ وی، رسالت شرکت پایانه‌های نفتی را دریافت، ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری، بارگیری و تخلیه کشتی‌ها دانست و با بیان اینکه این شرکت فرآیند را از تولید تا صادرات یکپارچه می‌کند، توضیح داد: پایانه نفتی خارک تهدیدها را به فرصت نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرد و با ترمیم زیرساخت‌ها آمادگی مناسبی در دوره پسابرجام دارد.



  کد خبر : 1656
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :